FR US
Новини и репортажи > Репортажи от страните >

Бременна християнка и съпругът й хвърлени в пещ и изгорени живи

Собствени новини на „Врата на Надеждата”

Лахор, 4 ноември 2014 г. Съпрузи мъж и жена бяха изгорени живи в Кот Радха Кишан, област Касур, Пакистан.

На 4 ноември 2014 г. около 7 часа сутринта Шахзад Масих и бременната му съпруга Шама Биби били изгорени живи в една пещ на тухларна фабрика, където те работели.

Юсуф Гуджар, управителят на тухларната, който е мюсюлманин, както и още 37 човека били арестувани.

Муштак Гил, адвокат по човешките права на евангелската защитническа организация в Пакистан, пристигнал на мястото на престъплението малко след случката и интервюирал няколко работници, които описали бруталното убийство, както те го видели със собствените си очи.

Както съобщава един от работниците, Мухамад Рафик, мъжът и съпругата му и четирима негови братя този ден работели в тухларната. Няколко дена преди това починал бащата на Шахзад, Назар Масих.

В неделя сутринта, на 2 ноември 2014 г., съпругата на Шахзад, Шама Биби, почиствала тялото на починалия й свекър и изгорила няколко хартии, като хвърлила останките от изгорялото на боклука.

Мухамад Афзал и няколко други мюсюлмани твърдели, че половината от изгорените листа били от корана. Мухамад сграбчил мъжа и жената и ги заключил в една от стаите на фабриката. Съпрузите опитали да избягат, но собственикът на тухларната поискал от тях първо да изплатят заем, който той им бил дал преди време. Той обещал да ги пусне, ако те обещаят, че ще му върнат парите.

На 4 ноември рано сутринта по високоговорителите на джамиите из околните села се чуло съобщение за изгорените листа от корана. Тълпа от няколкостотин разгневени мюсюлмани обградили помещението, където съпрузите били държани за заложници, а някои мъже успели да влязат вътре през покрива. Те измъкнали двамата навън и тълпата започнала брутално да ги бие с тояги, като изпотрошила краката им. След това разгневените мюсюлмани помъкнали мъжа и жената към пещта на тухларната и ги изгорили живи.

Законът за богохулство в Пакистан често се използва за оправдаване на престъпления срещу християните или други малцинствени групи, които се противопоставят на исляма или пък имат други вярвания, различни от мюсюлманството. Често се изфабрикуват необосновани обвинения и обвинените биват осъждани без наличието на достатъчно доказателства, като понякога думата на един обвинител-мюсюлманин е достатъчна.