Публикувано на: 12 март 2012
Мурад Хан
Форт Абас, Пакистан („Преките новини на Компас”). Членове на семейството на една млада майка съобщават, че тя лъжливо е обвинена в „богохулство” спрямо ислямския пророк Мохамед, тъй като твърдо се противопоставила на настояването на роднините й (които отдавна са се обърнали в исляма) да се откаже от християнската си вяра.
Полицията в Хичиуала, окръг Бахауалнагар на провинция Пенджаб, обвинила 26-годишната Шамим Биби, майка на 5-годишно момиченце и жителка на село Чак с номер 170/7R в района на Форт Абас, в съответствие с постановленията на секция 295-С на пакистанския закон за богохулството. Обвинението последвало след като съседи на младата жена я уличили в изказвания срещу Мохамед и тя била арестувана на 28 февруари.
Братът на младата жена Илияс Масих, като и деверът й Шахбаз Масих, разказват на „Компас”, че лъжливото обвинение е резултат от отказа й да приеме исляма, след като тя насилствено била принуждавана да се обърне в мюсюлманство, и само четири дена по-късно е арестувана.
Масих казва: „Тя им отказа, като заяви, че е удовлетворена от християнството и че не желае да се обърне в исляма.” Той съобщи, че наскоро обърналите се в ислям млади хора се опитвали да я убедят и да я накарат да приеме исляма, но то упорито отказвала. И продължава: „Шамим им каза, че тя вярва в живия Бог и че не вижда причина да започне да се „покланя на гробници”.
Но не тези нейни думи били счетени за „богохулство”, а други нейни „непочтителни” изрази (за които все още не се знае кои са) накарали съседите й да я обвинят на 27 февруари в изричането на обидни думи срещу Мохамед при друго нейно изказване, докато била в двора на къщата си.
Ансар Али Шах, местен лидер на молитвени събрания в селцето Чак 170/7R, казва, че съседите на Шамим Биби Хамад Ахмед Хашми и Абдул Кайум му разказали (а също и на други мюсюлмани), че чули християнката да отправя унизителни думи към Мохамед, докато била в двора си. Това е записано в първия доклад, който полицията в Хичиуала съставила под номер 30/12. Но в този доклад няма и помен за онова, което Шамим Биби била казала.
Източници съобщават, че слухът за „богохулството” бързо се разпространил и голяма тълпа селяни обградили къщата й, като призовавали за „сурово наказание за неверника”, който накърнявал религиозните им чувства.
Деверът на Шамим Шахбаз Масих разказва на „Компас”, че Кайум, един от двамата мъже, които били привлечени като свидетели според първия доклад, отрича да е чул такива думи от Шамим Биби, които да станат причина за обвинението. Шахбаз казва: „Кайум дори казал на полицията, че не си бил вкъщи, когато инцидентът се случил, и че узнал за него по-късно от другия свидетел, Хамад.”
Шахбаз Масих казва също така, че според сведения на съседи на Шамим, самият Хамад Ахмед Хашми (шофьор на моторна рикша) не си бил вкъщи в 15.00 часа, когато Шамим уж била изрекла думите. Той отбелязва: „Хамад кара ученици и не би могъл да си бъде вкъщи, когато случаят се развил, тъй като тъкмо по това време училищата разпускат учениците.”
Шефът на полицията в Бахауалнагар Ирфан Уллах признава, че единият от двамата свидетели вече заявил, че не бил на „мястото на престъплението”, когато „обидните” думи били изречени.
Уллах съобщава по телефона на „Компас”: „Кайум ни каза, че той не е бил свидетел на случая и че името му било включено в първия доклад от местните хора, но това все още не доказва, че Шамим не е извършила богохулство. Другият свидетел настоява на казаното от него, а Шамим досега не е представила нищо, което да я оневини.”
А междувременно семейството на Шамим Биби и невръстната й дъщеря може да чакат още дълго време, преди младата майка да се прибере вкъщи. В Пакистан все още няма екзекутирани за богохулство, но повечето обвинени биват освобождавани само след редица апели и след многогодишни страдания в затворите при непоносими условия.
Според обществени групи по правата на човека, най-малко 10 души, които били обвинени в богохулство, са били убити от мюсюлмани, участващи в т.нар. „групи за бдителност”.